Att underkasta sig makten

 
 
 
 

Dagens händelse:

 

Jag går in på Mc’d och ser en drös kvinnor som står i kö till ”tjejtoaletten” medan det är folktomt på män både utanför och på ”killtoaletten”. Första tanken som slår mig är att ”killtoan” måste vara utformad som en pissoar. Jag öppnar dörren och ser att det är en ”vanlig” toalett och håller upp dörren samtidigt som jag säger till kvinnorna i kön:

 

– Denna toalett är ledig.

 

 – Det är la killtoan.

 

 – Det spelar väl ingen roll? Om ingen av er går, så går jag före.

 

Sagt och gjort.

 

 

 

Denna incident förklarar mycket om hur vi människor underkastar oss de samhällsregler som härskar över vår vardag. Att dessa kvinnor inte använde killtoaletten för att ”man inte får” är ren idioti. Är det på allvar så att jag som kvinna inte får använda killarnas toalett för att jag inte har en utfyllnad mellan mina två ben, och vice versa, trots att toaletten är konstruerad för att användas av en person åt gången?

 

Kommentarer
Postat av: coolbro

cool story bro

2012-07-29 @ 03:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0