Varför fly sitt liv när man kan leva det?



Förväntan idag, främst på oss unga individer, är av övermäktigt slag. Det handlar om att passa in inom ramarna av andras förväntningar som finns på oss som personer istället för att ägna vår tid åt vad våra liv borde gå ut på, att leva ut vår egen identitet. Identiteten idag ligger i samhällets händer och tycks förändra varenda själ till vilket pris som helst. Vi alla verkar vilja framställa det som krävs istället för att släppa alla krav och frigöra oss själva. Varför låsa in sig under andras bestämmande där det egna värdet går förlorat istället för att helt och hållet själv forma sitt jag?

Våga vara den unika individ du faktiskt är istället för att fortsätta spela detta kollektiva jag. Ditt bekymmer bör inte vara att andra ska sluta uppskatta dig som person, utan det egentliga problemet är att du inte tillåter dig själv att spela ut din verkliga natur. Dölj inte sanningarna om dig själv, utan stoltsera och tillåt dig vara glad. Vi alla har rätten till att leva vårt enskilda liv, ge dig själv den förtjänsten och du kan numer uppskatta var dag.

 

Jag är inte rädd för att inte passa in, utan min rädsla är att bli som alla andra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0