Makthavare över det egna livet -ingen passagerare utan styrman!



Jag började fundera över mitt liv. En begynnande reflektion angående hur mitt levnadslopp sett ut togs vid - jag började tänka på vad jag lämnat och vad jag har kvar, vad jag aldrig tagit emot och det jag strävat efter men aldrig nått. Slutsatsen jag kom fram till är att jag själv är bärare av strukturen i mitt liv. Jag lever som huvudsaklig konstruktör och väljer vilka som mer eller mindre ska få vara med och fabricera dagarna jag kommer fortsätta att leva och låta mig påverkas av. Förvisso befinner jag mig i en värld av ständig påverkan som kommer utöva visst inflytande över min tillvaro, men vad jag vill komma fram till är att jag själv väljer vad som är primärt i mitt liv, och därför bör jag heller inte beklaga mig över min situation, utan istället välja att omkonstruera min vardag om jag således behagar. Det som genomsyrar min vardag är trotsallt sammansättningar av val jag gjort, alltså en konsekvens framställd av mig själv.

Do what You want and get what You need. Lev livet efter egna val, inte efter andras förväntnigar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0