Socialt fenomen - att fyllekäka



Under dagtid följer speciellt tjejer en och annan diet, det sista som eftersträvas är att vara fet.

- Vill du smaka godis?
- Nej, jag är inte så sugen..

- Vill du ha mat?
- Nej, jag åt precis innan jag kom (troligt).

- Var ska vi äta?
- Vet inte, jag är nog sugen på någon god sallad.. (mm, visst!)


MEN...

Klockan 02.00 en lördag har överjaget gått och lagt sig och du ger vika för dina begär. Alla verkar ha siktat in sig på samma mål - KEBAB!

Kön ringlar sig lång utanför Kebabhuset. Du är trött, asdyng och fryser, men utan kebab går du inte hem. Din köplats är helig och skulle någon tränga sig före skulle du inte backa, för att mata på med däng. När maten väl är serverad smyger du dig iväg, sätter dig i en hemlig vrå för att få glufsa ifred. Du har aldrig funderat på vad det är som kallas bestick. Dina händer räcker gott och väl, och medan du njuter av din fångst har du samtidigt lyckas införskaffa helskägg i vitt och det täcker hela hakan. Vitsås det ber du alltid extra om!

Du äter som om du hade fastat en hel månad, fast du egentligen en timme innan var helt propp efter alkoholen du tidigare hävt.

Dagen efter. Minns du hur gott det smakade?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0