Extremfallen är de personer som visar uppskattning till, och framtvingar dessa ideal.




Dagligen undrar jag var samhället är på väg, än mer tänker jag på vilka framtida samhällsideal som kommer att eftersträvas. Var och varannan människa är numer konstlad och tillgjord. När blev det ute med att infinna sig naturlig? Något jag inte förstår, och aldrig kommer att förstå är; hur kan man tillmötesgå och glädjas av en komplimang man får för något som inte är tillhörande en själv? Varför göra något mot naturen för att finna bekräftelse från andra när det egentligen handlar om att börja acceptera sig själv, och sitt tillhörande utseende.

Vad jag vet, är att iallafall jag inte skulle kunna ta emot smicker för något artificiellt och oäkta. Jag skulle se på det som något självexisterande och separat från mitt själv. Hur mycket man än vill att någonting ska tillhöra en själv så kommer det aldrig bli ens jag. Betrakta det du har med en godkännande blick, istället för att låta andras ögon säga ja eller nej.

Det jag vill komma fram till är, börjar du älska den du är, har andra lättare för att göra samma sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0